Câți europeni consideră că deținerea unei mașini este valoroasă în pandemia de COVID-19

Câți europeni consideră că deținerea unei mașini este valoroasă în pandemia de COVID-19
Aproximativ trei sferturi dintre consumatorii europeni (72%) consideră că deținerea unei mașini este valoroasă în această perioadă, iar în acest context, mai mult de jumătate dintre europeni (54%) intenționează să limiteze utilizarea transportului public în următoarele trei luni / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ
Publicat: 20/07/2020, 10:33
Actualizat: 20/07/2020, 10:36

Aproximativ trei sferturi dintre consumatorii europeni (72%) consideră că deținerea unei mașini este valoroasă în această perioadă, iar în acest context, mai mult de jumătate dintre europeni (54%) intenționează să limiteze utilizarea transportului public în următoarele trei luni.

Cu toate acestea, mai bine de jumătate dintre consumatorii europeni (52%) intenționează să amâne achiziționarea unui vehicul nou și susțin că îl vor păstra pe cel actual mai mult decât era prevăzut inițial, în contextul pandemiei de COVID-19, potrivit studiului Deloitte State of Consumer Tracker.

La capitolul prudență, polonezii sunt primii în ceea ce privește comportamentul de cumpărare (68%), urmați de irlandezi (61%) și de spanioli (60%).

În schimb, doar 32% dintre olandezi și-au amânat planurile de cumpărare a unui vehicul nou.

Când vine vorba de mijloacele preferate pentru a cumpăra un vehicul, 25% dintre britanici sunt dispuși să utilizeze canale online de achiziție, urmați de polonezi (22%) și germani (21%).

Totodată, cercetarea de față relevă că pandemia influențează puternic și serviciile și produsele legate de domeniul transportului, companiile de ride-hailing fiind cele mai afectate, având în vedere că aproape jumătate dintre consumatorii europeni (45%) intenționează să limiteze folosirea serviciilor oferite de acestea.

Mai mult, studiul indică faptul că redresarea companiilor de transport aerian va fi lentă, deoarece, în acest moment, doar 27% dintre europeni se simt în siguranță să apeleze la serviciile lor.

În același timp, mai mult de un sfert dintre spanioli, italieni, britanici și irlandezi intenționează să amâne achiziționarea de servicii periodice de întreținere pentru vehicule și 8% dintre europeni plănuiesc să cheltuiască mai puțin pe combustibil în următoarele patru săptămâni.

Chiar dacă deținerea unei mașini este valoroasă, este vizibil că sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară

Potrivit precizărilor lui Ciprian Gavriliu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanță pentru Sectorul Auto, toate sectoarele legate de mobilitate au fost puternic zguduite de recenta criză sanitară, de la jucătorii din industria auto, la companiile aeriene, de ride-hailing și serviciile adiacente.

„Toți acești actori economici caută să atenueze efectele pandemiei de COVID-19 prin soluții care variază de la extinderea către noi domenii – cum este cazul unor jucători din industria auto care și-au adaptat liniile de producție pentru fabricarea de echipamente medicale – până la regândirea strategiilor și accelerarea capacității de adaptare la nou, cum este cazul companiei Bolt, care a introdus bicicletele electrice în gama sa de servicii oferite clienților.

În România, asistăm deja la un comportament mai prudent din partea consumatorilor, confirmat de o atitudine precaută cu privire la cheltuieli și de o scădere semnificativă a numărului de vehicule înmatriculate”, a adăugat Gavriliu.

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker este realizat în baza unor chestionare on-line aplicate bilunar în Australia, Belgia, Canada, Chile, China, Coreea de Sud, Franța, Germania, India, Irlanda, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mexic, Olanda, Polonia, Spania și Statele Unite. Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile aici.

Cercetarea a fost efectuată pe un eșantion de 18.000 de respondenți din 18 țări, dintre care nouă state europene – Belgia, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia și Spania -, în a doua jumătate a lunii iunie 2020.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un tsunami uriaș s-ar putea produce în Marea Mediterană până în 2030. Experții au avertizat...
Horia Tecău, luat pe cameră din bar de șefa de la taxe și impozite Sector...
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așa arată tânăra care primește orice dorește
Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat...
Un copil pierdut acum 28 de ani într-o gară chineză și adoptat în Olanda începe...
Vali a murit la Costineşti, după ce şi-a presimţit sfârşitul: 'Să îmi reparaţi maşina şi...'
Soția lui Geoană, diagnosticată cu CANCER LA SÂN! Mihaela a detaliat momentul CRUNT în care...
Rezultate la Bac 2024. Notele de la Bacalaureat, publicate pe Edu.ro
Imaginile durerii de la înmormântarea familiei din Suceava, ucisă de un șofer de TIR
Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru ziua de luni, 8 iulie. Ce temperaturi vom...
Cod roşu de senzualitate! Vedetele au făcut spectacol în public pe plajele din România
6 abateri pt. care șoferii iau amenzi pe baza filmărilor video. Care sunt acestea?
Ce este Noul Front Popular, alianţa dintre socialişti, ecologişti şi comunişti ce a câştigat alegerile...
Forme CIUDATE, observate în atmosfera superioară a Pământului
Vin direct la tine acasă. Interdicție pentru toți românii. Este ilegal în România
România, chinuită teribil de caniculă. Maximele incredibile la care ajung temperaturile
Grasu XXL, în lacrimi pe scena de la Neversea 2024. Artistul a reușit cu greu...
Edu.ro Rezultate BAC 2024: La ce oră se afișează notele? Scrie codul tău și află...
Miracolul prin care Lidia Buble a fost vindecată de psoriazis, după ce tratamentele medicilor nu...
SAGA FESTIVAL 2024. Motivul invocat de Nicki Minaj, criticat dur și ironizat: "Ne afectează imaginea...
BANCUL ZILEI. Bulă la ora de Anatomie. Profesoara: – Bulă, ce este coloana vertebrală?
Au reapărut păduchii, iar selfie-urile sunt ocazia „perfectă” pentru răspândire
×